RT info:eu-repo/semantics/article T1 ¿Transmiten los libros de texto el valor de la igualdad desde la perspectiva de género? Estudio del lenguaje icónico de dos editoriales. A1 Hamodi Galán, Carolina Martina K1 Anàlisi de contingut K1 Llenguatge icònic K1 Libros de texto K1 Análisis de contenido K1 Lenguaje icónico K1 Androcentrismo K1 Roles de género K1 Igualdad K1 Textbooks K1 Content analysis K1 Iconic language K1 Gender roles K1 Androcentrism K1 Equality K1 Rols de gènere K1 Igualtat AB ABSTRACT: This article shows the results of the analysis of four textbooks of the course "Spanish Language" for the 4th and 6th grade of Elementary Education published by Anaya and Santillana. Methodologically, a content analysis technique has been used, which has allowed us to quantify the images that appear on the textbooks thathave been part of the sample. Focus has been on the number of images where men and women appear, as well as the roles and feelings that are assigned to each of them. The main findings point to a reproduction of androcentrism in textbooks. PB Secció de Recerca de l'Institut de Ciències de l'Educació de la Universitat de Barcelona SN 2013-2255 YR 2014 FD 2014 LK http://uvadoc.uva.es/handle/10324/10376 UL http://uvadoc.uva.es/handle/10324/10376 LA spa NO REIRE, Revista d’Innovació i Recerca en Educació, 7(1), p. 30-55 NO Producción Científica DS UVaDOC RD 23-dic-2024