RT info:eu-repo/semantics/article T1 El Departament d'Orientació en els Centres d'Ensenyament Secundari de la Comunitat Autònoma de Castella i Lleó A1 Cano González, Rufino K1 Orientación escolar K1 Tutores y tutoría (Educación) K1 Educación secundaria K1 Educación - España - Castilla y León K1 Orientación pedagógica K1 5312.04 Educación K1 58 Pedagogía AB Els Departaments d’Orientació, com a estructures de suport i dinamització de les institucions educatives d’Ensenyament Secundari, troben la seva raó de ser en una sèrie de vessants o perspectives (normativolegislativa, teoricoprescriptiva i pràctica) de diferent caràcter, però complementàries entre elles, i en els seus corresponents referentes discursius (historicolegal, psicopedagògic i crític-refl exiu) sostinguts des de la base d’un sistema educatiu que planteja, a manera de compromís, el desenvolupament ple de l’acció orientadora i, alhora, educativa a través d’una millora objectiva de la qualitat de l’ensenyament i de l’aprenentatge, prestant especial atenció a cinc àrees d’intervenció fonamentals (encara que, per raons d’espai, solament em fi xaré en les tres primeres): a) Suport al procés d’ensenyamentaprenentatge; b) Suport al pla d’acció tutorial; c) Suport a l’orientació acadèmica i professional; d) Suport i atenció a la diversitat; e) Suport al desenvolupament personal i humà. A comentar aquestes qüestions, molt succintament, col·labora aquest article referit a una part del territori espanyol: la Comunitat Autònoma de Castella i Lleó. PB Universitat Ramon Llull SN 1138-3194 YR 2009 FD 2009 LK https://uvadoc.uva.es/handle/10324/55701 UL https://uvadoc.uva.es/handle/10324/55701 LA cat NO Aloma: revista de psicologia, ciències de l'educació i de l'esport, Nº 23-24, 2009 (Ejemplar dedicado a: Psicopedagogia. Proportes de futur), págs. 89-100 NO Producción Científica DS UVaDOC RD 01-jun-2024