• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • TRIM: Revista de Investigación Multidisciplinar
    • TRIM: Revista de Investigación Multidisciplinar - 2012 - Num. 4
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • TRIM: Revista de Investigación Multidisciplinar
    • TRIM: Revista de Investigación Multidisciplinar - 2012 - Num. 4
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/11659

    Título
    Notas acerca de las transformaciones de lo popular realizadas por el nuevo cine latinoamericano de Argentina, Brasil y Chile (1959-1976)
    Autor
    Silva Escobar, Juan Pablo
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2012
    Documento Fuente
    TRIM: revista de investigación multidisciplinar, 2012, N.4, pags.29-40
    Abstract
    El artículo indaga teórica y críticamente la práctica cinematográfica desarrollada por el Nuevo Cine Latinoamericano de Argentina, Brasil y Chile (1959-1976), examinando el proceso de construcción de una nueva concepción acerca de lo popular. Esta concepción ubica en el centro de sus preocupaciones los conflictos socioculturales y políticos, configurando lo popular como un estilo de vida y como una clase social que se encuentra en tensión continua con la clase dominante. Esta tensión nos lleva a tener presente que las formas y actividades culturales son un campo dinámico, en el cual se articulan relaciones de dominación y subordinación.
     
    The article explores theoretical and critically the film practice developed by the New Latin American Cinema of Argentina, Brazil and Chile (1959-1976), reviewing the process of building a new conception of the popular. This conception locates in the center of their concerns the socio-cultural, political and economic conflict, configuring the popular as a lifestyle and as a social class which is in constant tension with the ruling class. This tension leads us to bear in mind that cultural forms and activities are dynamic fields, in which relations of domination and subordination are articulated.
    Materias (normalizadas)
    Investigación
    ISSN
    2173-8947
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/11659
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • TRIM: Revista de Investigación Multidisciplinar - 2012 - Num. 4 [9]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TRIM-REV-INVESTG-MULTIDISCIP-2012-4-NotasAcercaDeLasTransformacionesDeLoPopularRealiza.pdf
    Tamaño:
    132.1Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10