• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • Castilla: Estudios de Literatura
    • Castilla: Estudios de Literatura - 2012 - Num. 3
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • Castilla: Estudios de Literatura
    • Castilla: Estudios de Literatura - 2012 - Num. 3
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/12249

    Título
    La poética teleológica de George Santayana. Inspiración, conocimiento y felicidad en La razón en el arte
    Autor
    Badía Fumaz, Rocío
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2012
    Documento Fuente
    Castilla: Estudios de Literatura, 2012, N.3, pags.327-342
    Abstract
    La vida de la razón supone la consagración de George Santayana tanto por su extensión como por convertirse en el desarrollo más completo de su filosofía moral. El cuarto volumen de la obra, titulado La razón en el arte, investiga el origen tanto histórico como sincrónico de la obra de arte. Incluida por el autor dentro del ámbito de lo moral, la poética de Santayana se articula sobre una relación estrecha entre ética y estética, ingenium y ars, literatura y filosofía, construyendo una propuesta teleológica y eudemónica sobre tres núcleos concretos: inspiración, conocimiento y felicidad.
     
    With The Life of Reason George Santayana earned his reputation as philosopher; this is due to its length but also because it is his most detailed moral work. The fourth volume of the work, entitled Reason in Art, analyzes both the historical and synchronic origin of the work of art. Santayana's Poetics are built on the strained relationship he draws between, ethics and aesthetics, ingenium and ars, literature and philosophy. He develops a teleological and eudaimonistic approach which centres on three concrete loci: inspiration, knowledge and happiness.
    Materias (normalizadas)
    Santayana, George (1863-1952) - Crítica e interpretación
    ISSN
    1989-7383
    Version del Editor
    https://revistas.uva.es/index.php/castilla/article/view/117
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/12249
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Castilla: Estudios de Literatura - 2012 - Num. 3 [56]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    Castilla-2012-03-PoeticaTeleologica.pdf
    Tamaño:
    152.2Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10