• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/14686

    Título
    Basque Children in England: Memories of Exile
    Autor
    Sánchez Díaz, SilviaAutoridad UVA
    Director o Tutor
    Cano Echevarría, BertaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2015
    Titulación
    Grado en Estudios Ingleses
    Abstract
    New approaches in the research on historical events emerged during the 80´s. Poststructuralist theories changed the focus of attention, and the history started to be told by its participants. In Spain, the Spanish Civil War started to be analyzed through the eyes of its victims, and oral accounts about its events started to be examined. In this context, the exile gained special importance. Although most of the refugees found their place in France and the USSR, a group of 4,000 Spanish children were exiled in England. They are known as the Basque Children, and they have called the attention of numerous researchers. Although most of the children had returned to Spain by 1939, many others lived for the rest of their lives in England. This study will focus on the education received during their exile and in how this experience affected their identity.
     
    Durante los años 80, los estudios historiográficos contaron con nuevos enfoques gracias a las teorías postestrucutralistas en auge. La historia empezó a ser contada por los individuos que la vivieron. En España, la Guerra Civil fue analizada desde la perspectiva de las víctimas y se empezaron a analizar testimonios orales sobre distintos aspectos. En este contexto, el exilo cobró una gran importancia para el estudio del conflicto. A pesar de que la mayoría de refugiados huyeron a Francia y a la URSS, un grupo de 4.000 niños españoles se exiliaron en Inglaterra. Desde entonces se les conoce como los Niños Vascos y han atraído la atención de muchos investigadores. A pesar de que la mayoría regresó a España en 1939, otros muchos decidieron establecerse en Inglaterra de por vida. Este estudio analizará la educación recibida por estos niños durante el exilio y la influencia que esta experiencia tuvo en su identidad.
    Materias (normalizadas)
    Exiliados vascos - Inglaterra
    Departamento
    Departamento de Filología Inglesa
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/14686
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30838]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG_F_2015_46.pdf
    Tamaño:
    452.2Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10