• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/15109

    Título
    La Gran Guerra a través de la mirada cinematográfica de posguerra
    Autor
    Castro Díez, Irene Laura de
    Director o Tutor
    Díez Espinosa, José RamónAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2015
    Titulación
    Grado en Historia
    Abstract
    La Gran Guerra a través de la mirada cinematográfica de posguerra Dada su propia magnitud histórica y las consecuencias que supuso, la Primera Guerra Mundial (1914-1918) es un hito fundamental en el transcurso del siglo XX. El objetivo de este trabajo es analizar cómo se interpreta la Gran Guerra en la pantalla cinematográfica y cómo los directores trasladan el mensaje a la opinión pública. A través de las producciones de posguerra podremos comprender el tratamiento cinematográfico del conflicto centrándonos en aspectos concretos, tal como las causas de la guerra, el paso de la euforia de la catástrofe a la catástrofe de la euforia, las trincheras, el combatiente y el enemigo y la función de la mujer.
     
    The Great War: an historical approach through the study of cinematographic productions in the postwar era Due to its own historical magnitude and the consequences that resulted, the First World War (1914-1918) is a turning point in the twentieth century. This paper aims to analyze how the Great War was interpreted on the cinema screen and how the film directors exposed the message to the public opinion. Through the postwar productions we will be able to understand the cinematographic treatment of the conflict, focusing on specific aspects such as the causes of the war, the evolution from the euphoria of the catastrophe to the catastrophe of the euphoria, the trenches, the combatant and the enemy and the role of women.
    Materias (normalizadas)
    Guerra, 1914-1918 (Mundial, 1ª) en el cine
    Guerra, 1914-1918 (Mundial, 1ª) - Opinión pública
    Departamento
    Departamento de Historia Moderna, Contemporánea y de América, Periodismo y Comunicación Audiovisual y Publicidad
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/15109
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30962]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-CONFIDENCIAL.pdf
    Tamaño:
    96.87Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10