• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/16318

    Título
    Leer y escribir en Educación infantil: investigación sobre los elementos claves en el aprendizaje de la iniciación a la lectoescritura.
    Autor
    Fraile Maldonado, Diana
    Director o Tutor
    Arconada Melero, Miguel ÁngelAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de PalenciaAutoridad UVA
    Año del Documento
    2015
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    En este trabajo se describen algunos de los procesos metodológicos empleados en la enseñanza de la lectoescritura. Se pretende conocer e investigar sobre los diferentes requisitos y elementos claves que pueden presentarse en el aprendizaje de la lectura y escritura. Se profundizará en las distintas causas, estrategias metodológicas y actividades que nos va a ayudar a evaluar ventajas e inconvenientes de dichos procesos, con el propósito de averiguar cuáles son los más efectivos y poder aplicarlos, según el criterio de cada docente. Finalmente se presentará una propuesta didáctica de intervención en el aula que, integrando procesos y actividades de diferentes métodos, garantice la superación de las dificultades más habituales
     
    The present document describe some of the methodologic process employed in the teaching of the literacy skills (reading and writing). This work expects know and investigate about the differents requirements and key elements that they can appear in the learning of literacy skills. With this TFG, I go in depth into differents causes, methodology strategies and activities that they are going to help us to evaluate advantage and disadvantage of already said process, with the purpose of find out which are more effective and be able to apply, according to each teacher criteria. Finally I will show a didactical proposal about intervention in the class that, integrating processes and activities of different methods, guarantees the overcoming of the most habitual difficulties.
    Materias (normalizadas)
    Lectura-Estudio y enseñanza (Preescolar)
    Escritura-Estudio y enseñanza (Preescolar)
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/16318
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30878]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-L 1247.pdf
    Tamaño:
    977.4Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10