• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • ES: Revista de filología inglesa
    • ES: Revista de filología inglesa - 2012 - Num. 33
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • ES: Revista de filología inglesa
    • ES: Revista de filología inglesa - 2012 - Num. 33
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/17232

    Título
    The fantastic modernist: or Henry James's "The turn of the screw", revisited
    Autor
    Gualberto Valverde, Rebeca
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2012
    Documento Fuente
    ES: Revista de filología inglesa, 2012, N.33, pags.97-114
    Abstract
    Henry James’s The Turn of the Screw (1898) is defined by its ambivalence, as well by the coalescence of apparently contradictory realities. It is, to all extents, an ambiguous text, which has generated a deeply controversial critical debate over the decades. The aim of this article is to reappraise James’s novella from the paradigm of the ‘fantastic’ as formulated by Tzvetan Todorov in 1970, so as to integrate traditionally opposed viewpoints. For the characteristics of the fantastic that Todorov identifies are usually understood as cognate with the more commons traits of gothic fiction; yet this article argues that the fantastic elements that Todorov ascribes to The Turn of the Screw are in fact simultaneously gothic and modernist, and thus allow for establishing a continuum of meaning that might actually assimilate critical approaches that have conventionally been deemed divergent and irreconcilable.
     
    The Turn of the Screw (1898) es un texto marcado por la ambivalencia, así como por la confluencia de realidades aparentemente contradictorias. Se trata de un texto ambiguo a todos los efectos que ha generado un debate crítico muy controvertido a lo largo de décadas. El objetivo de este artículo es revaluar la novella desde el paradigma de lo ‘fantástico’, tal y como éste queda formulado por Tzvetan Todorov en 1970, para así integrar puntos de vista tradicionalmente opuestos. En efecto, las características de lo fantástico identificadas por Todorov se asocian generalmente a los rasgos más comunes de la ficción gótica; sin embargo, este articulo arguye que los elementos fantásticos que Todorov atribuye a The Turn of the Screw son simultáneamente góticos y modernistas, y por tanto establecen un continuo de significado que puede de hecho armonizar acercamientos críticos que, convencionalmente, se han considerado no ya divergentes, sino irreconciliables.
    Materias (normalizadas)
    Filología Inglesa
    ISSN
    0210-9689
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/17232
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • ES: Revista de filología inglesa - 2012 - Num. 33 [29]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    ES-2012-33-TheFantasticModernist.pdf
    Tamaño:
    194.5Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10