• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Parcourir

    Tout UVaDOCCommunautésPar date de publicationAuteursSujetsTitres

    Mon compte

    Ouvrir une session

    Statistiques

    Statistiques d'usage de visualisation

    Compartir

    Voir le document 
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS DE L' UNIVERSITÉ
    • Revistas de la UVa
    • ES: Revista de filología inglesa
    • ES: Revista de filología inglesa - 2012 - Num. 33
    • Voir le document
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS DE L' UNIVERSITÉ
    • Revistas de la UVa
    • ES: Revista de filología inglesa
    • ES: Revista de filología inglesa - 2012 - Num. 33
    • Voir le document
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/17250

    Título
    Allegorical traces of the traumatic in Cynthia Ozick's "The Shawl"
    Autor
    Fernández Gil, María Jesús
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2012
    Documento Fuente
    ES: Revista de filología inglesa, 2012, N.33, pags.61-80
    Résumé
    Despite the fact that Cynthia Ozick’s The Shawl is modelled in a manner that apparently runs counter the propriety imperatives that should guide Holocaust representations, this image-based recreation of the Nazi genocide has established itself as a canonical text. This is largely due to the fact that the book is intended to create awareness about the inner world of Nazi concentration camps. Ozick’s purpose in writing the story is, moreover, to unveil the deadly meaning that survival acquired for those who, having stepped out of hell, found themselves in another kind of hell: the post-Holocaust world. In this sense, it is possible to argue that even if Ozick’s text does not contain the same kind of truth available in historical documents it provides a no less valuable insight. Most importantly, Ozick’s insight into the Nazi genocide is in compliance with the ethical principles ruling Holocaust representation.
     
    A pesar de que The Shawl, de Cynthia Ozick, responde a un modelo discursivo que contradice los imperativos éticos que han de guiar las representaciones del Holocausto, esta recreación metafórica del genocidio nazi se ha consolidado como texto canónico dentro del género. La clave radica en que el libro pretende crear conciencia acerca de lo ocurrido en el interior de los campos de concentración nazis. Pretende asimismo desvelar el significado que adquirió la vida para los supervivientes, que, tras sobrevivir al infierno, se vieron envueltos en un nuevo infierno: la vida después. En ese sentido, hay que decir que, si bien el texto de Ozick no encierra la misma verdad que los documentos históricos, proporciona una imagen no menos valiosa. Y, lo más importante, encaja con los principios éticos que regulan las representaciones del Holocausto.
    Materias (normalizadas)
    Filología Inglesa
    ISSN
    0210-9689
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/17250
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • ES: Revista de filología inglesa - 2012 - Num. 33 [29]
    Afficher la notice complète
    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    ES-2012-33-AllegoricalTracesOfTheTraumatic.pdf
    Tamaño:
    194.9Ko
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Voir/Ouvrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10