• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • ES: Revista de filología inglesa
    • ES: Revista de filología inglesa - 2012 - Num. 33
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • ES: Revista de filología inglesa
    • ES: Revista de filología inglesa - 2012 - Num. 33
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/17251

    Título
    A proposal for teaching American History through literature: literary representations of colonial America
    Autor
    Marín Ruiz, Ricardo
    Rigal Aragón, Margarita
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2012
    Documento Fuente
    ES: Revista de filología inglesa, 2012, N.33, pags.183-196
    Abstract
    The essay shows a proposal of teaching History through literary texts in the framework of the subject taught at the College of Humanities of Albacete (University of Castilla-La Mancha) “Lengua Inglesa y su Literature II”, in which students take classes of American Literature. In order to give a detailed and clear view of how the methodology depicted throughout the ensuing pages is put into practice, the authors cite examples of literary texts pertaining to the Colonial period and show how they are used to make the students understand aspects from the historical context. After having introduced a brief reference to the theoretical debate concerning the relationship between History and Literature, and having shown how the methodological proposal isolating literary texts from other disciplines -in this case History- so that students can get a wider and deeper comprehension of the events from the past.
     
    El presente artículo ofrece una propuesta para la enseñanza de la Historia a través de textos literarios en el marco de la asignatura impartida en la Facultad de Humanidades de Albacete (Universidad de Castilla-La Mancha) “Lengua Inglesa y su Literatura II”, en la que los estudiantes reciben clases de Literatura Norteamericana. Con el fin de proporcionar y mostrar una visión clara y detallada de cómo se pone en práctica la metodología esbozada en las siguientes páginas, los autores citarán ejemplos de textos literarios pertenecientes al periodo colonial y mostrarán cómo se utilizan para hacer que los estudiantes entiendan diferentes aspectos a través del contexto histórico. Tras la introducción de una breve referencia al debate teórico acerca de la relación entre Historia y Literatura y mostrar cómo la metodología anteriormente mencionada se pone en práctica en el aula, el artículo concluirá señalando los beneficios de dicha metodología y reflexionando acerca de la conveniencia de no aislar los textos literarios de otras disciplinas -en este caso la Historia- de modo que los estudiantes puedan adquirir una comprensión más amplia y más clara de los acontecimientos del pasado.
    Materias (normalizadas)
    Filología Inglesa
    ISSN
    0210-9689
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/17251
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • ES: Revista de filología inglesa - 2012 - Num. 33 [29]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    ES-2012-33-AProposalForTeachingAmerican.pdf
    Tamaño:
    154.2Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10