• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Parcourir

    Tout UVaDOCCommunautésPar date de publicationAuteursSujetsTitres

    Mon compte

    Ouvrir une session

    Statistiques

    Statistiques d'usage de visualisation

    Compartir

    Voir le document 
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS DE L' UNIVERSITÉ
    • Revistas de la UVa
    • ES: Revista de filología inglesa
    • ES: Revista de filología inglesa - 2012 - Num. 33
    • Voir le document
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS DE L' UNIVERSITÉ
    • Revistas de la UVa
    • ES: Revista de filología inglesa
    • ES: Revista de filología inglesa - 2012 - Num. 33
    • Voir le document
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/17254

    Título
    Corpus linguistics and language teaching: learning English vocabulary through corpus work
    Autor
    Roca Varela, María Luisa
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2012
    Documento Fuente
    ES: Revista de filología inglesa, 2012, N.33, pags.285-300
    Résumé
    Despite the growing importance of corpora in linguistic research, the use of these language databases is relatively scarce in the area of language teaching (Granger 1994; Palacios 2005). This paper discusses the teaching potential of corpora in EFL settings (Oghigian & Chujo 2010), paying special attention to their role in the study of English vocabulary (Johns 1991, Leech 1997, Carter 1998). After examining several of the most outstanding corpus tools at our disposal, this work offers some practical ideas on the use of corpora for vocabulary teaching. It presents four different corpus-based activities and four different ways of working with these resources in the classroom. The ultimate objective of this paper consists in showing the pedagogical usefulness of corpora for vocabulary teaching and learning, the contribution of corpus work to the development of some basic skills for lifelong learning (European framework for key competences 2007) and the importance of discovery learning in these activities.
     
    Pese a la creciente importancia de los córpora en la investigación lingüística, su uso es escaso en el ámbito de la enseñanza de lenguas (Granger 1994; Palacios 2005). Este artículo analiza el potencial de estas bases de datos en la enseñanza del inglés (Oghigian & Chujo 2010), centrándose particularmente en su papel en el estudio del vocabulario (Johns 1991, Leech 1997, Carter 1998). Después de mencionar algunos de los corpus en lengua inglesa más destacados, se presentan cuatro tareas basadas en corpus que muestran cuatro formas diferentes de trabajar con este recurso en el aula. El objetivo último de este artículo consiste en demostrar la utilidad pedagógica de los córpora para la enseñanza y el aprendizaje del vocabulario, la contribución del trabajo con corpus al desarrollo de algunas de las competencias básicas (Marco Común Europeo para las Competencias Básicas 2007) y la importancia del aprendizaje por descubrimiento en este tipo de actividades.
    Materias (normalizadas)
    Filología Inglesa
    ISSN
    0210-9689
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/17254
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • ES: Revista de filología inglesa - 2012 - Num. 33 [29]
    Afficher la notice complète
    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    ES-2012-33-CorpusLinguisticsAndLanguageTeaching.pdf
    Tamaño:
    349.8Ko
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Voir/Ouvrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10