• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Parcourir

    Tout UVaDOCCommunautésPar date de publicationAuteursSujetsTitres

    Mon compte

    Ouvrir une session

    Statistiques

    Statistiques d'usage de visualisation

    Compartir

    Voir le document 
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS DE L' UNIVERSITÉ
    • Revistas de la UVa
    • ES: Revista de filología inglesa
    • ES: Revista de filología inglesa - 2002 - Num. 24
    • Voir le document
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS DE L' UNIVERSITÉ
    • Revistas de la UVa
    • ES: Revista de filología inglesa
    • ES: Revista de filología inglesa - 2002 - Num. 24
    • Voir le document
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/17292

    Título
    Análisis de la cruz en la novela de Henry James
    Autor
    Rodríguez Gómez, Paula María
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2002
    Documento Fuente
    ES: Revista de filología inglesa, 2002, N.24, pags.175-194
    Résumé
    Between 1881 and 1904 three major jamesian works register the incidence of the cross as a symbolic image. By applying Mauron's analysis based on textual superposition, the emergence of a set of features can be observed. Those characteristics respond to an obssessive image lying underneath the text: that of Queen Elizabeth I. The transposition of values represented by her historical figure makes available a correct interpretation of the Jamesian text. Three simple binomies: Catholicism vs. Protestantism; virgin vs. mother; woman vs. queen, define all three characters attached to Jamesís crosses, Isabel Archer, Adela Gereth and Maggie Verver. The feminine character responds thus to James's conception of the woman as virgin, wife and mother in accordance to the impression that Mary James projected on his son.
    Materias (normalizadas)
    Filología Inglesa
    ISSN
    0210-9689
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/17292
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • ES: Revista de filología inglesa - 2002 - Num. 24 [15]
    Afficher la notice complète
    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    ES-2002-24-AnálisisSimbólicoDeLaCruz.pdf
    Tamaño:
    1.890Mo
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Voir/Ouvrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10