• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Parcourir

    Tout UVaDOCCommunautésPar date de publicationAuteursSujetsTitres

    Mon compte

    Ouvrir une session

    Statistiques

    Statistiques d'usage de visualisation

    Compartir

    Voir le document 
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS DE L' UNIVERSITÉ
    • Revistas de la UVa
    • ES: Revista de filología inglesa
    • ES: Revista de filología inglesa - 2009 - Num. 30
    • Voir le document
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS DE L' UNIVERSITÉ
    • Revistas de la UVa
    • ES: Revista de filología inglesa
    • ES: Revista de filología inglesa - 2009 - Num. 30
    • Voir le document
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/17371

    Título
    The Real Way We Think What They Think: New Cognitive Poetics and Linguistics in the English Literature Studies (ELS) in Spain
    Autor
    Guerra, Juani
    Nuez Placeres, Graciela de la
    Martín Dueñas, Adán
    Lema Quintana, María Pilar
    Manteiga, Víctor
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2009
    Documento Fuente
    ES: Revista de filología inglesa, 2009, N.30, pags.85-104
    Résumé
    Now that the new Cognitive Paradigm has strongly developed the hypothesis that language rests on the capacity of symbolic thought, we will theoretically reflect here on the need for a revision of the organization and particularly of the realistic management of English literary lessons in Spanish higher education. We will approach a possible solution to this need under a comprehensive prism on language that cognitive psychologist Christopher Sinha (2007:1287) poses as the basic proposition which unites many subscribers to the scientific program of 2nd generation Cognitive Studies of Language: "language can best be made sense of by recognizing that it is structurally and functionally continuous with, motivated by, and emergent from non-linguistic cognitive processes." On these basis, this paper aims at outlining a higher-educational overture where an initial realistic awareness of the disparities in the biocultural counterintuitive conceptual processes taking place at the pre-linguistic and pre-conceptual levels of backstage cognition in the minds of English authors and Spanish teachers and students, (as linguistically expressed in the original texts) can help us all to make our English Literature Studies (ELS) in the Spanish university a social activity successful in the end in the context of the European Higher Education.
     
    Ahora que el nuevo enfoque cognitivo ha desarrollado con fuerza la hipótesis de que el lenguaje descansa en la capacidad de pensamiento simbólico, reflexionaremos aquí sobre la necesidad de revisar la organización y, más en concreto, el proceder realista de las clases de literatura inglesa en la educación superior española. Plantearemos a una posible solución para esta necesidad al amparo del amplio prisma lingüístico planteado por el psicólogo cognitivo Sinha (2007: 1287), que lo presenta como propuesta básica que reúne a un gran número de partidarios del programa científico de la segunda generación de estudios sobre lingüística cognitiva: "language can best be made sense of by recognizing that it is structurally and functionally continuous with, motivated by, and emergent from non-linguistic cognitive processes." A partir de aquí, este artículo pretende delinear una propuesta para la educación superior. Dicha propuesta partiría de una conciencia realista de las disparidades existentes en los procesos conceptuales bioculturales contraentuitivos que tienen lugar en los niveles prelingüísticos y preconceptuales de la cognición subrepticia en los autores ingleses y los profesores y estudiantes españoles (tal y como se expresan lingüísticamente en los textos originales). Esto nos ayudará a que los Estudios literarios ingleses (ELS) en la universidad española lleguen a buen puerto como actividad social dentro del contexto de la Educación Superior Europea.
    Materias (normalizadas)
    Filología Inglesa
    ISSN
    0210-9689
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/17371
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • ES: Revista de filología inglesa - 2009 - Num. 30 [8]
    Afficher la notice complète
    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    ES-2009-30-TheRealWayWeThink.pdf
    Tamaño:
    203.9Ko
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Voir/Ouvrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10