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dc.contributor.authorFernández Rodríguez, Carolina
dc.contributor.editorEdiciones Universidad de Valladolid es
dc.date.accessioned2016-06-22T16:27:18Z
dc.date.available2016-06-22T16:27:18Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationES: Revista de filología inglesa, 2013, N.34, pags.151-178
dc.identifier.issn0210-9689
dc.identifier.issn2531-1646
dc.identifier.urihttp://uvadoc.uva.es/handle/10324/17416
dc.description.abstractThe aim of this paper is to analyse the concept of globalization taking into account two aspects which are often disregarded. First, the fact that globalization is very often inseparable from territorial concretion (and not spatial neutralization, as it is often maintained). Second, the fact that for women it may imply the reproduction of gender discrimination (man/woman) in the relationship between First World Women and Third World Women. The city of Los Angeles, the most photographed city in the world and a paradigm of the last tendencies in urban studies, and more specifically four filmic representations of L.A. (El Norte, My Family, Bread and Roses and Real Women Have Curves), are used in this paper in order to exemplify the way in which corporate culture is influenced by concrete spaces and how it contributes to the globalization of certain jobs that had been typically performed by white women in the past.
dc.description.abstractEl propósito de este artículo es analizar el concepto de globalización incluyendo en el estudio dos aspectos que no siempre se tienen en cuenta. En primer lugar, el hecho de que la globalización muchas veces implica una concreción territorial (y no sólo una neutralización espacial, como se suele afirmar). En segundo lugar, el que, para las mujeres, supone la reproducción de la discriminación de género (hombre/ mujer) en la relación entre las mujeres del “Primer Mundo” y las del “Tercer Mundo”. La ciudad de Los Angeles, la más fotografiada del mundo y paradigma de las últimas tendencias de urbanismo, y, más concretamente, cuatro representaciones fílmicas de la misma (El Norte, Mi familia, Bread and Roses y Real Women Have Curves), serán utilizadas para ejemplificar el modo en que la cultura corporativa está condicionada por espacios concretos, al tiempo que contribuye a globalizar los que otrora fueran considerados trabajos propios de las mujeres blancas.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceES: Revista de filología inglesa
dc.subjectFilología Inglesa
dc.titleLa globalización de los roles de género en las representaciones fílmicas de L.A.: señoras blancas, criadas latinas
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.publicationfirstpage151
dc.identifier.publicationissue34
dc.identifier.publicationlastpage178
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International


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