• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/19222

    Título
    La enseñanza del inglés como lengua extranjera en un contexto de educación bilingüe: Análisis comparativo de tres casos
    Autor
    Barrios Albuena, Laura
    Director o Tutor
    Castro Prieto, PalomaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2016
    Titulación
    Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
    Abstract
    El presente Trabajo de Fin de Máster trata sobre la educación bilingüe como método para alcanzar el bilingüismo. Primero, se examinan los diferentes tipos de educación bilingüe y, después, se explica el enfoque AICLE (Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua Extranjera), por ser el más extendido en los centros educativos bilingües de España. Finalmente, se analizan las diferencias metodológicas de enseñanza del inglés como lengua extranjera en un contexto de educación bilingüe, en el que conviven tres programas educativos diferentes: el programa bilingüe del Convenio MECD-British Council, la sección bilingüe de la Junta de Castilla y León y el programa ordinario. Se realiza una indagación, a través de la observación, para describir y comparar estas diferencias en cuanto a objetivos, actividades y recursos.
     
    This Final Project deals with bilingual education as a method to achieve bilingualism. Firstly, different types of bilingual education are examined and, then, CLIL (Content and Language Integrated Learning) is explained, because it is the most common form of instruction used in the bilingual education centres of Spain. Finally, this project analyses the methodological differences of teaching English as a foreign language in a bilingual education context. In this context, three different educational programs coexist: bilingual education project of the Ministry of Education, Culture and Sport (MECS) and the British Council Agreement, bilingual section of Castilla y Leon, and ordinary program. An investigation is carried out through observation, in order to de
    Materias (normalizadas)
    Inglés (lengua) - Estudio y enseñanza
    Educación bilingüe - España
    Departamento
    Departamento de Didáctica de la Lengua y Literatura
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/19222
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7004]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFM_F_2016_27.pdf
    Tamaño:
    1.165Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10