• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/19384

    Título
    Proposal for teaching english as a second language thought motivating methodologies
    Autor
    Vicente Garrote, Guillermo de
    Director o Tutor
    Calderón Quindós, María TeresaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2016
    Titulación
    Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
    Abstract
    Ante la falta de una enseñanza de la fonética fundamental en las aulas de secundaria, la siguiente propuesta aboga por la enseñanza de los fonemas básicos en el primer ciclo de inglés como segunda lengua para conseguir una pronunciación correcta de la lengua y una autonomía en su aprendizaje. Mediante el uso de metodologías innovadoras y motivadoras como el enfoque por tareas, las claves instruccionales o el Teacher's Questioning Behaviour, se propone que se emplee la regulación del estrés positivo o "eustrés" en el aula como medio de aunar todos los aspectos positivos de estas metodologías en una que sea motivadora a la vez que eficiente.
     
    In the absence of a study of the basic phonics in high school classrooms, the present proposal advocates for teaching basic phonemes in the first cycle of ESL with the purpose of a correct pronunciation of the language and a degree of autonomy in their learning. By using innovative and motivating methodologies, such as Task-Based Approach, instructional keys or the Teacher's Questioning Behaviour, it is proposed that the regulation of positive stress or "eustress" is used in the classroom as a mean of uniting all the positive aspects of these methodologies in one, in order to make it as motivating as efficient.
    Materias (normalizadas)
    Inglés (Lengua) - Estudio y enseñanza
    Inglés (Lengua) - Fonética - Estudio y enseñanza
    Departamento
    Departamento de Filología Inglesa
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/19384
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7002]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFM_F_2016_46.pdf
    Tamaño:
    550.1Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10