• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Stöbern

    Gesamter BestandBereicheErscheinungsdatumAutorenSchlagwortenTiteln

    Mein Benutzerkonto

    Einloggen

    Statistik

    Benutzungsstatistik

    Compartir

    Dokumentanzeige 
    •   UVaDOC Startseite
    • STUDIENABSCHLUSSARBEITEN
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • Dokumentanzeige
    •   UVaDOC Startseite
    • STUDIENABSCHLUSSARBEITEN
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • Dokumentanzeige
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/20768

    Título
    The intercultural dimension in a foreign language through the music
    Autor
    Rodríguez de la Fuente, Tatiana
    Director o Tutor
    Castro Prieto, PalomaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2016
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Zusammenfassung
    This Final dissertation investigates about the integration of the intercultural dimension in a foreign language education trough the music. It analyzes the importance to develop the intercultural competence in a foreign language to communicate effectively with different identities, avoid intercultural misunderstandings and have a sense of citizenship based on respect and tolerance. It also deals with the role of the teacher and the way of integrating it on education. The sociocultural, affective, experiential and other values that music possesses allow us to use it as a tool to integrate the intercultural dimension in a foreign language. In addition, this work puts into practice the theoretical investigation in an implementation teaching proposal that collects all the reactions and development of the students in a later analysis. The experience and results of the investigation are discussed in a final conclusion.
     
    Este Trabajo Fin de Grado indaga sobre la integración de la dimensión intercultural en una lengua extranjera a través de la música. Analiza la importancia de desarrollar la dimensión intercultural en una lengua extranjera para comunicarse con eficacia con distintas identidades, evitar malentendidos culturales y tener un sentido de ciudadanía basado en el respeto y la tolerancia. También trata el papel del profesor y la forma de integrarlo en educación. Los valores socioculturales, afectivos, experimentales y otros que la música posee nos permiten utilizarla como herramienta para integrar la dimensión intercultural en una lengua extranjera. Además, este trabajo pone en práctica la investigación teórica en una propuesta de intervención que recoge todas las reacciones y desarrollo de los estudiantes en un análisis posterior. La experiencia y los resultados de la investigación son tratados en una conclusión final.
    Materias (normalizadas)
    [Pendiente de asignar]
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/20768
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30971]
    Zur Langanzeige
    Dateien zu dieser Ressource
    Nombre:
    TFG-G2186.pdf
    Tamaño:
    95.75Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Öffnen

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10