• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/21109

    Título
    Bilingual School Reading Plan Proposal focused on Fourth Grade
    Otros títulos
    Propuesta de Plan de Lectura en un colegio Bilingüe enfocado en Cuarto Curso
    Autor
    Gallego Martín, Elena
    Director o Tutor
    Díez González, Ana IsabelAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de PalenciaAutoridad UVA
    Año del Documento
    2016
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    Este trabajo de fin de grado está basado en los planes de lectura, y tiene como objetivo principal conseguir que los alumnos muestren interés en la lectura, centrándonos principalmente en la lectura en una lengua extranjera (inglés). El proyecto está diseñado para el 4º curso de Educación Primaria, tomando como experiencia el centro bilingüe en el cual realicé el Practicum II. Previamente a la elaboración del diseño de un plan de lectura, es necesario conocer los diversos proyectos que ha elaborado el centro durante el año escolar (2015-2016), tomando como referencia parte de ellos. La lectura en esta lengua extranjera favorece el aprendizaje de la misma. No debemos olvidar la conveniencia de introducir nuevas metodologías para hacer este proyecto más atractivo. Este trabajo está sustentado en documentos oficiales como la LOMCE (Ley Orgánica de Mejora de la Calidad Educativa), el currículo integrado, diversos sitios web y libros de animación a la lectura.
     
    This final work is about Reading Plan Proposals, for that reason the main objective is develop in the students the interest in reading in a foreign language. This project is designed for 4th grade Primary Education, linked with the bilingual school in which I stayed doing my internship, Practicum II. Before making the design of this Reading Plan Proposal, it is necessary to know the previous projects elaborated during the scholar year (2015/2016). The foreign language reading favours the learning of this language. We cannot forget to introduce new methodologies to make the proposal more attractive for students. This work is supported by official documents like LOMCE (Organic Improvement Quality Education Law), the integrated curriculum, different web pages and some reading books about promotion.
    Materias (normalizadas)
    Enseñanza bilingüe-Estudio y enseñanza (Primaria)
    Lectura
    Bilingüismo
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/21109
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30971]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-L1407.pdf
    Tamaño:
    841.1Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10