• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/21419

    Título
    Importancia de manipulación y experimentación para enseñar natural science en un aula de educación primaria
    Autor
    Román Mínguez, Beatriz
    Director o Tutor
    Kelly, Stephanie AnneAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de PalenciaAutoridad UVA
    Año del Documento
    2016
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    El contenido de este trabajo nos muestra la importancia de que los niños aprendan conocimientos y habilidades a través de una metodología activa basada en la experimentación e investigación. Al crear grupos de trabajo cooperativo en el aula, los alumnos aprenden de forma más eficaz y desarrollan sus capacidades sociales, críticas y creativas. Se presenta una propuesta para el área de Natural Science. En todas las sesiones el profesor se encarga de guiar al alumnado con un lenguaje sencillo y estableciendo pautas. Los alumnos aprenden a través de sus propias experiencias. Ellos recuerdan, reflexionan y comparten lo aprendido siendo ellos mismos los protagonistas de su aprendizaje.
     
    The content of this work shows the importance of children to learn knowledges and skills through an active methodology based on experimentation and research. Creating groups of cooperative work in the classroom, students learn more effectively and they develop their social, creative and critical skills. I present the proposal for the area of Natural Science. In all sessions, the teacher is responsible for guiding the students in simple language and establishing guidelines. Students learn through their own experiences. They remember, they think and they share what they have learned being themselves the protagonists of their learning.
    Materias (normalizadas)
    Ciencias naturales - Estudio y enseñanza (Primaria)
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/21419
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30889]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-L1452.pdf
    Tamaño:
    530.0Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10