• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • Ágora para la educación física y el deporte
    • Ágora para la educación física y el deporte - 2009 - Num.10
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • Ágora para la educación física y el deporte
    • Ágora para la educación física y el deporte - 2009 - Num.10
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/23684

    Título
    "De la educación física". Herbert Spencer, 1861
    Autor
    Burgos Ortega, Inés
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2009
    Documento Fuente
    Agora para la educación física y el deporte, 2009, N.10, pags.119-135
    Abstract
    Este artículo sintetiza las ideas de Herbert Spencer sobre la Educación Física. El análisis de contenido se desglosa en los siguientes apartados establecidos por el propio pensador: Lo que la EF es y debe ser; sus tres núcleos o bloques de contenido (alimentación, vestido y ejercitación corporal - exceso de trabajo intelectual); y conclusión general
     
    This paper summarizes the ideas of Herbert Spencer about Physical Education. The content analysis maintains the main headlines followed by the Victorian thinker: What PE is and what it should be; its three main core contents (food, clothes and body exercise-intellectual work's excess); and general conclusion.
    ISSN
    1578-2174
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/23684
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Ágora para la educación física y el deporte - 2009 - Num.10 [5]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    AEFD-2009-10-educación-física.pdf
    Tamaño:
    87.40Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10