• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • Ágora para la educación física y el deporte
    • Ágora para la educación física y el deporte - 2011 - Vol. 13-1
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • Ágora para la educación física y el deporte
    • Ágora para la educación física y el deporte - 2011 - Vol. 13-1
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/23712

    Título
    El proceso de creación de juegos de golpeo y fildeo mediante la hibridación de modelos de enseñanza
    Autor
    Méndez Giménez, Antonio
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2011
    Documento Fuente
    Agora para la educación física y el deporte, 2011, N.1, pags.55-85
    Abstract
    The initial occasional experiences designed to promote the invention of games by the students in physical education settings have evolved towards the creation of more structured and extensive teaching units. In the design of these new units, teachers tend to use various teaching models in order to increase the educational potential and the desired results. In this article, we review the existing literature on the design of games and we show the elements of each instructional model that articulate our proposal. Finally,we present and comment an experience carried out with students of 1º ESO (first year of Secondary Compulsory Education), where studentswere invited to create sports games of hitting and fielding. Under the framework of the Sport Education Model, the structure of the teaching unit responded to an eclectic approach that emphasized understanding, cooperation and creativity.
     
    Las experiencias puntuales dirigidas a la creación de juegos deportivos por el alumnado de Educación Física han dado paso a unidades didácticas más estructuradas y extensas abordadas bajo la combinación de varios modelos de enseñanza que permiten aumentar su potencial didáctico y multiplicar los resultados deseados. En este artículo realizamos una revisión de los trabajos dirigidos al diseño de juegos por el alumnado, mostramos los elementos de los modelos de enseñanza que articulan nuestra propuesta e informamos de una experiencia realizada con alumnado de 1º de ESO al que invitamos a crear juegos deportivos de golpeo y fildeo en una unidad didáctica estructurada bajo el marco del Modelo de "Sport Education" y a través de los enfoques de enseñanza comprensivo, cooperativo y creativo.
    ISSN
    1578-2174
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/23712
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Ágora para la educación física y el deporte - 2011 - Vol. 13-1 [6]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    AEFD-2011-1-proceso-creación-juegos.pdf
    Tamaño:
    158.2Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10