• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • Ágora para la educación física y el deporte
    • Ágora para la educación física y el deporte - 2011 - Vol. 13-3
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • Ágora para la educación física y el deporte
    • Ágora para la educación física y el deporte - 2011 - Vol. 13-3
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/23723

    Título
    Currículum, Educación Física y Formación del Profesorado: el caso del profesorado de Educación Física de la Universidad Nacional de La Plata, Argentina
    Autor
    Villa, Alicia Inés
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2011
    Documento Fuente
    Agora para la educación física y el deporte, 2011, N.3, pags.321-340
    Abstract
    The starting point of this paper is the establishment of teacher Physical Education studies in the National University of La Plata (UNLP). In this context, we analyze the most substantive changes in the syllabus design and the ways these have given origin to different representations and practices within the PE teachers training process.We seek to illustrate how curricular changes express the regime of truth at a historical given time about howPE teachers should be trained.We look at the curricula reforms since the creation, in 1953, of the University studies to become PE teacher, in order to analize continuities and discontinuities.
     
    El presente artículo intenta analizar, a partir de la creación del Profesorado Universitario en Educación Física en la UNLP, cuáles han sido los cambios más sustantivos en sus planes de estudio y los modos en que estos han dado origen a representaciones y prácticas sobre la formación de profesores/as en Educación Física. Así, se busca ilustrar las formas en que el cambio curricular expresa la voluntad de verdad de un momento histórico sobre cómo formar profesores y profesoras en la materia.Se consideran las reformas curriculares implementadas a partir de la creación del profesorado, desde 1953 hasta la actualidad, deteniéndose en las continuidades- discontinuidades que en ellas se expresan.
    ISSN
    1578-2174
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/23723
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Ágora para la educación física y el deporte - 2011 - Vol. 13-3 [10]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    AEFD-2011-3-curriculum-educación-física.pdf
    Tamaño:
    114.1Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10