Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/23733
Título
Teaching Personal and Social Responsibility Through Secondary School Physical Education: the New Zealand Experience
Autor
Año del Documento
2012
Documento Fuente
Agora para la educación física y el deporte, 2012, N.1, pags.25-37
Resumen
New Zealand physical education has a strong historical association with the Teaching Personal and Social Responsibility (TPSR) model. This paper looks at this history, the relationship of the model with the New Zealand Curriculum, and reports on the experiences of one secondary school physical education teacher who has been teaching personal and social responsibility through physical education for many years Históricamente, la educación física en Nueva Zelanda ha estado muy asociada al modelo de Enseñanza de la Responsabilidad Personal y Social (Teaching Personal and Social Responsibility � TPSR). Este artículo contempla esa historia, la relación entre dicho modelo y el currículo de Nueva Zelanda, y describe las experiencias de un profesor de educación física de secundaria que lleva muchos años enseñando responsabilidad personal y social a través de la educación física.
ISSN
1578-2174
Idioma
spa
Derechos
openAccess
Aparece en las colecciones
Ficheros en el ítem
La licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International