Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/23770
Título
Participants' experiences of a community-based sport program: a vehicle to positive youth development
Año del Documento
2014
Documento Fuente
Agora para la educación física y el deporte, 2014, N.1, pags.59-75
Abstract
Researchers assert that sport can be a context that enhances youth development. As a result, an increasing number of community sport programs have begun to incorporate life skills (Wenger & Foutz, 2010). However, formal evaluations of such programs are sparse and therefore little is known regarding the ir effectiveness. The purpose of this study was to examine the perceived impact of a barrier - free youth sport program. Results indicated that youth perceived PAL (Police Athletic League) as a program where they develop athletic skills (M=3.51), put forth effort (M=3.32), develop a sense of belonging in their community (M=3.12), establish diverse peer relationships (M=3.11), and learn how to take initiative (M=3.10). Results from interviews supported these findings as the themes that emerged detailed PAL as a fun, safe, and accessible environment that enables friendships to emerge, acts as a catalyst for the development of life skills, and facilitates the transference of skills to outside domains. Los investigadores afirman que el deporte puede ser un contexto en el que se favorece el desarrollo juvenil. En consecuencia, un número cada vez mayor de programas deportivos comunitarios han comenzado a incorporar habilidades para la vida (Wenger y Foutz, 2010). Sin embargo, las evaluaciones formales de este tipo de programas son escasa s y, por lo tanto, poco se sabe acerca de su eficacia. El propósito de este estudio fue examinar la percepción del impacto de un programa de deporte juvenil sin barreras. Los resultados indicaron que la juventud percibe el PAL (Police Athletic League) como un programa donde se desarrollan las habilidades deportivas (M=3.51), se promueve el esfuerzo (M=3.32), se desarrolla un sentido de pertenencia a su comunidad (M=3.12), se establecen diversas relaciones entre pares (M=3,11), y se aprende a tomar la iniciativa (M = 3,10). Las entrevistas confimaron dichos resultados destacando estos temas a la hora de describir el PAL: un ambiente divertido, seguro y accesible que permite que surjan amistades, que actúa como un catalizador para el desarrollo de habilidades para la vida, y que facilita la transferencia de competencias a otros dominios externos.
ISSN
1578-2174
Idioma
spa
Derechos
openAccess
Collections
Files in this item
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International