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    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/24469

    Título
    Diseño de las alas de un vehículo aéreo no tripulado (UAV)
    Autor
    Mozo Ordónez, Rodrigo
    Director o Tutor
    Herráez Sánchez, MartaAutoridad UVA
    Urbanaviçius, Robertas
    Editor
    Universidad de Valladolid. Escuela de Ingenierías IndustrialesAutoridad UVA
    Año del Documento
    2017
    Titulación
    Grado en Ingeniería Mecánica
    Résumé
    High altitude long endurance unmanned aerial vehicles are developed very quickly nowadays because they bring us the possibility of complete different tasks such as geological, topographical mapping, and communication links; this, combined with the progress of solar cells and electric batteries development makes HALE UAV designing a cutting-edge industry that has a great deal to say about how communications will be in the future. This research about early design stages of the wings for a solar-powered HALE-UAV is a multidisciplinary development which bring together a study about different engineering features. First of all energetic supply calculations will be defined, then performance of the aircraft at take-off, at steady flight and landing, drawing upon computer programs and managing engineering fields such as electronic, flow dynamics, machine design, structural analysis and programming. The following sections will describe how to project the wings of an HALE-UAV, the analysis about this first design and how to improve it in future work. The work also will include a design by computer for manufacture the HALE UAV, a flight test by computer and a report about economic future market entry.
    Materias (normalizadas)
    Vehículos aéreos no tripulados
    Departamento
    Departamento de Ciencias de los Materiales e Ingeniería Metalúrgica, Expresión Gráfica en la Ingeniería, Ingeniería Cartográfica, Geodesia y Fotogrametría, Ingeniería Mecánica e Ingeniería de los Procesos de Fabricación
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/24469
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • Trabajos Fin de Grado UVa [31257]
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    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    TFG-I-631.pdf
    Tamaño:
    3.656Mo
    Formato:
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