• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Stöbern

    Gesamter BestandBereicheErscheinungsdatumAutorenSchlagwortenTiteln

    Mein Benutzerkonto

    Einloggen

    Statistik

    Benutzungsstatistik

    Compartir

    Dokumentanzeige 
    •   UVaDOC Startseite
    • WISSENSCHAFTLICHE ARBEITEN
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc.
    • Dokumentanzeige
    •   UVaDOC Startseite
    • WISSENSCHAFTLICHE ARBEITEN
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc.
    • Dokumentanzeige
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/24836

    Título
    Automatic group formation in a MOOC based on students' activity criteria
    Otros títulos
    EC-TEL 2017
    Autor
    Sanz Martínez, María LuisaAutoridad UVA
    Muñoz Cristobal, Juan AlbertoAutoridad UVA Orcid
    Bote Lorenzo, Miguel LuisAutoridad UVA Orcid
    Martínez Monés, AlejandraAutoridad UVA
    Dimitriadis Damoulis, IoannisAutoridad UVA Orcid
    Congreso
    European Conference on Technology Enhanced Learning (12º. 2017. Tallinn, Estonia)
    Año del Documento
    2017
    Editorial
    Springer International Publishing
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Sanz-Martínez, L., Martínez-Monés, A., Bote-Lorenzo, M. L., Muñoz-Cristóbal, J. A. & Dimitriadis, Y. Automatic group formation in a MOOC based on students' activity criteria. In Proceedings of the 12th European Conference on Technology Enhanced Learning, (accepted), Tallinn, Estonia, 2017
    Zusammenfassung
    Although there is significant evidence regarding benefits of small group collaboration in small-scale contexts, several challenges have been about use of collaborative learning in MOOCs. Group formation, which crucial activity in order to achieve effective collaboration, is scarcely covered in MOOC platforms, which do not allow the formation teams using criteria defined by the instructors. This paper presents exploratory study conducted in a seven-week MOOC, comparing group formation proposal, based on students’ activity criteria, to a baseline grouping function provided by the platform. We analyse the impact of each grouping approach over group performance, group activity, and student satisfaction. The results show initial evidence about the advantages of using the criteria-based formation approach regarding student satisfaction and group interactions
    Palabras Clave
    MOOC
    Aprendizaje colaborativo
    Formación de grupos
    Patrocinador
    Ministerio de Economía, Industria y Competitividad (Project TIN2014-53199-C3-2-R)
    Junta de Castilla y León (programa de apoyo a proyectos de investigación - Ref. VA082U16)
    Version del Editor
    http://www.springer.com/gp/products/proceedings
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/24836
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP71 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc. [127]
    Zur Langanzeige
    Dateien zu dieser Ressource
    Nombre:
    Automatic-Group-formation-LuisaSanz_ECTEL2017_Draft.pdf
    Tamaño:
    935.9Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Öffnen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalSolange nicht anders angezeigt, wird die Lizenz wie folgt beschrieben: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10