• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Parcourir

    Tout UVaDOCCommunautésPar date de publicationAuteursSujetsTitres

    Mon compte

    Ouvrir une session

    Statistiques

    Statistiques d'usage de visualisation

    Compartir

    Voir le document 
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc.
    • Voir le document
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc.
    • Voir le document
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/24836

    Título
    Automatic group formation in a MOOC based on students' activity criteria
    Otros títulos
    EC-TEL 2017
    Autor
    Sanz Martínez, María LuisaAutoridad UVA
    Muñoz Cristobal, Juan AlbertoAutoridad UVA Orcid
    Bote Lorenzo, Miguel LuisAutoridad UVA Orcid
    Martínez Monés, AlejandraAutoridad UVA
    Dimitriadis Damoulis, IoannisAutoridad UVA Orcid
    Congreso
    European Conference on Technology Enhanced Learning (12º. 2017. Tallinn, Estonia)
    Año del Documento
    2017
    Editorial
    Springer International Publishing
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Sanz-Martínez, L., Martínez-Monés, A., Bote-Lorenzo, M. L., Muñoz-Cristóbal, J. A. & Dimitriadis, Y. Automatic group formation in a MOOC based on students' activity criteria. In Proceedings of the 12th European Conference on Technology Enhanced Learning, (accepted), Tallinn, Estonia, 2017
    Résumé
    Although there is significant evidence regarding benefits of small group collaboration in small-scale contexts, several challenges have been about use of collaborative learning in MOOCs. Group formation, which crucial activity in order to achieve effective collaboration, is scarcely covered in MOOC platforms, which do not allow the formation teams using criteria defined by the instructors. This paper presents exploratory study conducted in a seven-week MOOC, comparing group formation proposal, based on students’ activity criteria, to a baseline grouping function provided by the platform. We analyse the impact of each grouping approach over group performance, group activity, and student satisfaction. The results show initial evidence about the advantages of using the criteria-based formation approach regarding student satisfaction and group interactions
    Palabras Clave
    MOOC
    Aprendizaje colaborativo
    Formación de grupos
    Patrocinador
    Ministerio de Economía, Industria y Competitividad (Project TIN2014-53199-C3-2-R)
    Junta de Castilla y León (programa de apoyo a proyectos de investigación - Ref. VA082U16)
    Version del Editor
    http://www.springer.com/gp/products/proceedings
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/24836
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP71 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc. [127]
    Afficher la notice complète
    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    Automatic-Group-formation-LuisaSanz_ECTEL2017_Draft.pdf
    Tamaño:
    935.9Ko
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Voir/Ouvrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10