• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Parcourir

    Tout UVaDOCCommunautésPar date de publicationAuteursSujetsTitres

    Mon compte

    Ouvrir une session

    Statistiques

    Statistiques d'usage de visualisation

    Compartir

    Voir le document 
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Artículos de revista
    • Voir le document
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Artículos de revista
    • Voir le document
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/24913

    Título
    Exploring Teachers Perceptions on Modeling Effort Demanded by CSCL Designs with Explicit Artifact Flow Support
    Autor
    Bordiés López, Osmel
    Dimitriadis Damoulis, IoannisAutoridad UVA Orcid
    Año del Documento
    2016
    Editorial
    Graz University of Technology, Institut für Informationssysteme und Computer Medien (IICM)
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Bordiés-López, O., Dimitriadis, Y. Exploring Teachers Perceptions on Modeling Effort Demanded by CSCL Designs with Explicit Artifact Flow Support. Journal of Universal Computer Science. 22(10):1398-1417, October 2016.
    Résumé
    Artifact flow represents an important aspect of teaching/learning processes, especially in CSCL situations in which complex relationships may be found. However, explicit modeling of CSCL processes with artifact flow may increase the cognitive load and associated effort of the teachers-designers and therefore decrease the efficiency of the design process. The empirical study, reported in this paper and grounded on mixed methods, provides evidence of the effort overload when teachers are involved in designing CSCL situations in a controlled environment. The results of the study illustrate the problem through the subjective perception of the participating teachers, complemented with objective parameters, such as time consumed, errors committed, uncertainty and objective complexity metrics.
    Palabras Clave
    Nuevas tecnologías
    Aprendizaje colaborativo
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.3217/jucs-022-10-1398
    Patrocinador
    Ministerio de Economía, Industria y Competitividad (Project Project TIN2014-53199-C3- 2-R)
    Junta de Castilla y León (programa de apoyo a proyectos de investigación - Ref. VA277U14)
    Junta de Castilla y León (programa de apoyo a proyectos de investigación – Ref. VA082U16)
    Version del Editor
    http://www.jucs.org/jucs_22_10/exploring_teachers_perceptions_on
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/24913
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP71 - Artículos de revista [358]
    Afficher la notice complète
    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    Exploring-teachers-jucs_22_10_1398_1417_bordies.pdf
    Tamaño:
    328.0Ko
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Voir/Ouvrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10