• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc.
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc.
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/24915

    Título
    Influential Factors for Managing Virtual Groups in Massive and Variable Scale Courses
    Otros títulos
    SIIE 2016
    Autor
    Sanz Martínez, María LuisaAutoridad UVA
    Dimitriadis Damoulis, IoannisAutoridad UVA Orcid
    Martínez Monés, AlejandraAutoridad UVA
    Alario Hoyos, Carlos
    Bote Lorenzo, Miguel LuisAutoridad UVA Orcid
    Rubia Avi, BartoloméAutoridad UVA Orcid
    Ortega Arranz, AlejandroAutoridad UVA
    Congreso
    International Symposium on Computers in Education, SIIE 2016 (2016. Salamanca)
    Año del Documento
    2016
    Editorial
    Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE)
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Sanz-Martínez, L., Dimitriadis, Y., Martínez-Monés, A., Alario-Hoyos, C., Bote-Lorenzo, M.L., Rubia-Avi, B., Ortega-Arranz, A. Influential Factors for Managing Virtual Groups in Massive and Variable Scale Courses. Proceedings of the 2016 International Symposium on Computers in Education, SIIE 2016, 1-4, Salamanca, Spain, September 2016.
    Resumen
    Integration of collaborative learning in MOOCs (Massive Open Online Courses) is an open research challenge. However, team formation and subsequent management are complex tasks that depend on multiple factors, both pedagogical and technological. To fulfill these tasks, it would be helpful to provide teachers with supporting tools. This paper analyzes the factors influencing the formation of teams in MOOCs that can be taken into consideration in the design of this type of supporting tools. The paper presents a proposed classification and illustrates their need and utility by a scenario.
    Palabras Clave
    MOOC
    Aprendizaje colaborativo
    DOI
    10.1109/SIIE.2016.7751851
    Version del Editor
    http://ieeexplore.ieee.org/xpl/mostRecentIssue.jsp?punumber=7736610
    Propietario de los Derechos
    © IEEE
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/24915
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP71 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc. [127]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    Influential-factors-SIIE_2016_paper_75 eng_alex_lui_ale.pdf
    Tamaño:
    275.6Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10