• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • BSAA arte
    • BSAA arte - 2016 - Num. 82
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • BSAA arte
    • BSAA arte - 2016 - Num. 82
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/25171

    Título
    Juan de Zamora, “pintor de ymaginería”: nuevos datos sobre sus relaciones profesionales y familiares
    Autor
    Escuredo Barrado, Elena
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2016
    Documento Fuente
    BSAA Arte, 2016, N.82, pags.51-64
    Abstract
    The order and realization of joint projects facilitated not only professional links among artists, but also the development of important family relations in the 16th century in Seville. Finding the marriage portion of Juan de Zamora, painter, to Juan Giralte, sculptor, suppose the starting point for studying those interprofessional links, allowing the knowledge of the economical situation and the relevance of this type of documentation for the study of the art scene of that time.
     
    El encargo y la realización de trabajos conjuntos facilitaron no sólo la creación de vínculos profesionales entre los artistas, sino que también propiciaron el desarrollo de importantes relaciones familiares en la Sevilla del siglo XVI. Se da a conocer aquí la carta de dote de una hija del pintor Juan de Zamora, otorgada al entallador Juan Giralte, lo que supone un punto de partida para el estudio de esos lazos personales y profesionales y permite, además, conocer sus respectivas situaciones económicas, al tiempo que muestra la importancia de este tipo de documentación para el estudio del panorama artístico del momento.
    Materias (normalizadas)
    Arte
    ISSN
    1888-9751
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/25171
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • BSAA arte - 2016 - Num. 82 [16]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    BSAAArte-2016-82-JuanDeZamoraPintorYmagineria.pdf
    Tamaño:
    676.4Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10