• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Parcourir

    Tout UVaDOCCommunautésPar date de publicationAuteursSujetsTitres

    Mon compte

    Ouvrir une session

    Statistiques

    Statistiques d'usage de visualisation

    Compartir

    Voir le document 
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc.
    • Voir le document
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc.
    • Voir le document
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/25479

    Título
    What information do teachers demand from a computerized classroom? An exploratory analysis
    Autor
    Martínez Monés, AlejandraAutoridad UVA
    Reffay, Christophe
    Lécuyer Cabioch, Gwénaëlle
    Luengo, Vanda
    Congreso
    LASI: Learning Analytics Summer Institute & Summer School (2017. Madrid)
    Año del Documento
    2017
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Martínez-Monés, A., Reffay, Lécuyer-Cabioch, G., Luengo, V., What information do teachers demand from a computerized classroom? An exploratory analysis. Proceedings of the Learning Analytics Summer Institute, Spain 2017, Madrid, July 2017
    Résumé
    Adoption of teaching analytics systems at early school levels is scarce. To increase the uptake of these systems by teachers, there is a need of initiatives that enable teachers and designers work together, to allow designers understand teachers’ needs. This paper reports on the initial findings of a study where nineteen teachers were interviewed to elicit their demands in the context of a technologically enabled classroom setup. The results show that teachers demand indicators related to their daily tasks in the context of formal education, and suggest design features that resemble their current practices.
    Palabras Clave
    TIC
    Enseñanza analítica
    Patrocinador
    Ministerio de Economía, Industria y Competitividad (Project (TIN2014-53199-C3-2-R)
    Ministerio de Economía, Industria y Competitividad (Project TIN2015-71669-REDT)
    Ministerio de Educación, Cultura y Deporte (Proyect PRX16/00480)
    Junta de Castilla y León (programa de apoyo a proyectos de investigación – Ref. VA082U16)
    Version del Editor
    https://lasi17.snola.es/
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/25479
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP71 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc. [129]
    Afficher la notice complète
    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    LASI17_MartinezMones.pdf
    Tamaño:
    204.7Ko
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Voir/Ouvrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10