• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/25566

    Título
    The advance in communicative strategies for the teaching english in the classroom
    Autor
    Mesas Fernández, Laura
    Director o Tutor
    González-Cascos Jiménez, ElenaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2017
    Titulación
    Grado en Estudios Ingleses
    Abstract
    The aim of this paper is to test how the advance in communicative strategies for teaching English in the classroom has led to a change in the way students use language not only as a simple working tool that locates grammar and vocabulary in the first step, but as a game tool that allows them to interact with each other and in which communication plays the most important role. In this way, the student experiences a change of role with the teacher, being the former who establishes the bases of his/her learning according to his/her own motivation, achieving a more complete integration of the language and an improvement in their communicative skills.
     
    El objetivo de este trabajo es probar cómo los avances en las estrategias comunicativas para la enseñanza del inglés en las aulas han supuesto un cambio en la forma en que los estudiantes utilizan el idioma no solo como una simple herramienta de trabajo que sitúa la gramática y el vocabulario en el primer escalón, si no como una herramienta de juego que les permita interactuar entre ellos y en la que la comunicación juegue el papel más importante. De esta forma, el estudiante experimenta un cambio de rol con el profesor, siendo él mismo quien establece las bases de su aprendizaje de acuerdo a su propia motivación, consiguiendo una integración más completa del idioma y una mejora en sus habilidades comunicativas.
    Palabras Clave
    Communicative approach
    Strategies
    Immersion
    Bilingualism
    Proficiency
    Interaction
    Enfoque comunicativo
    Estrategias
    Inmersión
    Bilingüismo
    Competencia
    Interacción
    Departamento
    Departamento de Filología Inglesa
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/25566
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [31962]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG_F_2017_100.pdf
    Tamaño:
    399.5Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10