• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/25692

    Título
    The acquisition of vowel lengthening in EFL spanish speakers of advanced english
    Autor
    Cubo Martín, Guadalupe
    Director o Tutor
    Cámara Arenas, EnriqueAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2017
    Titulación
    Grado en Estudios Ingleses
    Abstract
    This work deals with the assimilation of vowel lengthening in EFL Spanish speakers at an advanced level, and tries to determine if the explicit teaching of phonetics contributes to the acquisition of this trait. Finally, it aims to analyze the students' own perception of their level of oral competence, and to observe if both realities correspond one each other.
     
    Este trabajo trata de descubrir si los estudiantes hispano-hablantes de inglés en un nivel avanzado han asimilado la duración de las vocales inglesas, y de determinar si un aprendizaje específico en fonética contribuye a la adquisición de este rasgo. Por último, pretende acercarse a la propia percepción de los estudiantes sobre su nivel de competencia oral, y observar si ambas realidades se corresponden o no.
    Palabras Clave
    Pronunciation
    Phonetics
    Vowel lengthening
    EFL
    Explicit teaching
    Pronunciación
    Fonética
    Duración vocálica
    Inglés como lengua extranjera
    Enseñanza explícita
    Departamento
    Departamento de Filología Inglesa
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/25692
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [31045]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG_F_2017_138.pdf
    Tamaño:
    401.0Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10