• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/26520

    Título
    El desarrollo del lenguaje oral en la etapa de infantil. Posibles alteraciones
    Autor
    Martín Lorenzo, Elsa
    Director o Tutor
    Fuente Briz, Amparo de la
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de PalenciaAutoridad UVA
    Año del Documento
    2017
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    Este Trabajo Fin de Grado ofrece un estudio de los aspectos teóricos más importantes que considero básicos, y que un maestro de E.I, debe conocer sobre el desarrollo del lenguaje oral en esta etapa (3-6 años). Además de presentar alteraciones comunes del lenguaje que un maestro puede encontrar en sus aulas. Además, presenta una propuesta de intervención de un programa dedicado al desarrollo y la mejora del lenguaje oral, con el fin de proporcionar a los alumnos situaciones educativas que propicien el uso de su lengua.
     
    This end of degree work offers a study of the most important theoretical aspects that I consider basic, and that a child education teacher must know about the development of oral language at this stage. In addition, it presents common speech disorders that can find a teacher in their classroom. In addition, it presents a proposal for intervention of a program dedicated to the development and improvement of the oral language, in order to give students educational situations that favor the use of their language.
    Palabras Clave
    Desarrollo del lenguaje
    Alteraciones del lenguaje
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/26520
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [32449]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG- L1717.pdf
    Tamaño:
    690.5Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10