• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • Revista de estudios europeos
    • Revista de estudios europeos - 2017 - Num. 70
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • Revista de estudios europeos
    • Revista de estudios europeos - 2017 - Num. 70
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/28428

    Título
    Economía colaborativa y protección del consumidor
    Autor
    Martín Moral, María FloraAutoridad UVA
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2017
    Documento Fuente
    Revista de estudios europeos, 2017, N.70, pags.179-196
    Abstract
    The arrival of the collaborative economy breaks the traditional relation between entrepreneur and consumer, and it creates doubt about the application of consumption law. This paper analyzes the protection of consumer rights in their relations with both collaborative platforms and service providers, being those professionals or private individuals
     
    La irrupción de la economía colaborativa quiebra la tradicional relación entre empresarioconsumidor, planteando dudas acerca de la aplicabilidad del Derecho de consumo. En el presente trabajo se realiza un análisis sobre la protección de los derechos del consumidor en el marco estos nuevos modelos de negocio, tanto en sus relaciones con las plataformas colaborativas, como en las relaciones con los prestadores de servicios profesionales y particulares.
    Materias (normalizadas)
    Consumidores Protección Derecho comunitario
    ISSN
    1132-7170
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/28428
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Revista de estudios europeos - 2017 - Num. 70 [17]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    Estudios-Europeos-2017-70-Economía-colaborativa-y-protección-del-consumidor.(179-196).pdf
    Tamaño:
    510.1Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10