• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • Revista de estudios europeos
    • Revista de estudios europeos - 2017 - Num. 70
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • Revista de estudios europeos
    • Revista de estudios europeos - 2017 - Num. 70
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/28436

    Título
    Uber:: ¿transportista o intermediaria en el transporte? el caso español
    Autor
    Boboc, Silvia
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2017
    Documento Fuente
    Revista de estudios europeos, 2017, N.70, pags.7-26
    Abstract
    This paper analyses whether Uber is a contractual carrier or an intermediary in the passenger transport sector, according to Spanish regulations. For that purpose, it examines the main decisions that national courts have ruled upon their activity, as well as the opinion of the Advocate General in Case C-434/15. It analyses the concepts of carrier and intermediary in road passenger transport, mainly in national regulations, but also at the infra-State level, and raises the possibility that intermediation in the transport of passengers by road has been liberalized. Finally, it contains an evaluation of Uber’s services and it argues that Uber should be classified as a contractual carrier.
     
    El trabajo analiza si Uber es un transportista contractual o un intermediario en el transporte de pasajeros por carretera, a la luz de la normativa española. Se estudian las principales decisiones que los tribunales nacionales han dictado con respecto a su actividad, así como la opinión del Abogado General en el Caso C-434/15. A continuación, se analizan los conceptos de transportista e intermediario en el transporte de pasajeros por carretera, principalmente en la legislación estatal, pero también en la autonómica, y se aborda el tema de la posible liberalización de la intermediación en el transporte de pasajeros por carretera. Finalmente, contiene una evaluación de los servicios de Uber y se argumenta que la mercantil es una auténtica transportista contractual.
    Materias (normalizadas)
    Transportes por carretera Derecho España
    ISSN
    1132-7170
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/28436
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Revista de estudios europeos - 2017 - Num. 70 [17]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    Estudios-Europeos-2017-70-Uber-transportista-o-intermediaria...(7-26).pdf
    Tamaño:
    303.6Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10