• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/2908

    Título
    Cuando la teoría se funde con la práctica : relato autobiográfico de una maestra
    Autor
    Martín Rodrigo, Inmaculada
    Director o Tutor
    García Colmenares, María del CarmenAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Escuela Universitaria de Educación (Palencia)Autoridad UVA
    Año del Documento
    2012
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    Este trabajo parte del análisis del relato autobiográfico de una maestra de educación infantil, teniendo en cuenta su trayectoria profesional durante 20 años. Como elementos clave en el cambio e innovación se han destacado la importancia del trabajo colaborativo entre docentes de distintos niveles educativos -coinvestigación horizontal- y su repercusión en el desarrollo profesional docente. Este cambio se proyecta también en las aulas a través de una nueva organización del curriculum desde el trabajo por proyectos. Es un proceso abierto y continuo que se desarrolla a lo largo de toda la trayectoria profesional, buscando la integración entre teoría y práctica.
     
    This paper is based on a preschool teacher's autobiography analysis. The teacher's professional development of over 20 years was taken into consideration. Some key elements in education change and innovation that have been highlighted are the importance of collaborative work between teachers of different educational levels -horizontal co-research- and their effects on teacher professional development. This change is also projected in the classroom work through a new curriculum organization based on work by projects. This is an open and continuous process that develops over a teacher's professional journey while seeking integration between theory and practice.
    Materias (normalizadas)
    Autobiografías
    Educación preescolar
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/2908
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30857]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-L157.pdf
    Tamaño:
    2.162Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 UnportedExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10