• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Stöbern

    Gesamter BestandBereicheErscheinungsdatumAutorenSchlagwortenTiteln

    Mein Benutzerkonto

    Einloggen

    Statistik

    Benutzungsstatistik

    Compartir

    Dokumentanzeige 
    •   UVaDOC Startseite
    • WISSENSCHAFTLICHE ARBEITEN
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Artículos de revista
    • Dokumentanzeige
    •   UVaDOC Startseite
    • WISSENSCHAFTLICHE ARBEITEN
    • Departamentos
    • Dpto. Teoría de la Señal y Comunicaciones e Ingeniería Telemática
    • DEP71 - Artículos de revista
    • Dokumentanzeige
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/31435

    Título
    Supporting Online Collaborative Design for Teacher Professional Development
    Autor
    Marín Juarros, V.I.
    Asensio Pérez, Juan IgnacioAutoridad UVA Orcid
    Hernández Leo, DaviniaAutoridad UVA
    Villagrá Sobrino, Sara LorenaAutoridad UVA Orcid
    García Sastre, SaraAutoridad UVA Orcid
    Año del Documento
    2018
    Editorial
    Taylor & Francis
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Technology, Pedagogy and Education, 2018 (in press)
    Zusammenfassung
    This paper describes a study on online collaborative design in the context of teacher professional development. 25 teachers from different Spanish universities and disciplines participated in the study. The aim was to understand how to support teachers in interuniversity teams to collaborate fully online along the learning design process of a discipline-based situation that integrates ICT, a problem scarcely tackled in the literature. The described interpretive study, using mixed methods, explores the support to online co-design provided by a novel ICT community platform named ILDE (Integrated Learning Design Environment). Lessons drawn from the results can contribute to the improvement of online collaborative design processes in the context of teacher professional development.
    Palabras Clave
    Tecnologías de aprendizaje
    Diseño colaborativo
    ISSN
    1475-939X
    Revisión por pares
    SI
    Version del Editor
    https://www.tandfonline.com/toc/rtpe20/current
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/31435
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP71 - Artículos de revista [358]
    Zur Langanzeige
    Dateien zu dieser Ressource
    Nombre:
    2018_Marin_TPE.pdf
    Tamaño:
    1.400Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Öffnen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalSolange nicht anders angezeigt, wird die Lizenz wie folgt beschrieben: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10