• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Navegar

    Todo o repositórioComunidadesPor data do documentoAutoresAssuntosTítulos

    Minha conta

    Entrar

    Estatística

    Ver as estatísticas de uso

    Compartir

    Ver item 
    •   Página inicial
    • PUBLICAÇÕES UVA
    • Revistas de la UVa
    • Ágora para la educación física y el deporte
    • Ágora para la educación física y el deporte - 2018 - Vol. 20-1
    • Ver item
    •   Página inicial
    • PUBLICAÇÕES UVA
    • Revistas de la UVa
    • Ágora para la educación física y el deporte
    • Ágora para la educación física y el deporte - 2018 - Vol. 20-1
    • Ver item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/31807

    Título
    Impregnando la pedagogía del entrenamiento del juego modificado en el enfoque centrado en el sentido del juego con la teoría de las affordances
    Autor
    Rankin, Joss
    Pill, Shane
    Magias, Terry
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2018
    Documento Fuente
    Ágora para la Educación Física y el Deporte; Vol. 20 Núm. 1 (2018): Enero-abril pags. 68-89
    Resumo
    The Game Sense coaching approach is founded on expectations of game-based practice as the game (or game form) becomes the focus and starting point of practice. The theory of affordances, a conceptual pillar of ecological modelling of perception and action in sport leading to a constraintsled game design perspective, provides a basis for understanding the modifying and adapting games as a pedagogical emphasis of the Game Sense approach. We review affordance theory leading to a demonstrated application of constraints-led learning in Touch Football. We conclude with the proposition of constraints-led game design as a logical semantics for the game-based practice assumptions of the Game Sense approach. This paper demonstrates the potential of affordance theory as a means of analysis of the task dynamics of Touch Football to inform a Game Sense coaching perspective for the sport.
    ISSN
    1989-7200
    DOI
    10.24197/aefd.1.2018.68-89
    Version del Editor
    https://revistas.uva.es/index.php/agora/article/view/2053
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/31807
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • Ágora para la educación física y el deporte - 2018 - Vol. 20-1 [6]
    Mostrar registro completo
    Arquivos deste item
    Nombre:
    revistas_uva_es__agora_article_view_2053_1711.pdf
    Tamaño:
    414.8Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExceto quando indicado o contrário, a licença deste item é descrito como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10