• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/32855

    Título
    Comparativa entre la legislación de la enseñanza pública italiana-española para el segundo ciclo de educación infantil
    Autor
    Cacharro Hernández, Carolina
    Director o Tutor
    Díez González, Ana IsabelAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de PalenciaAutoridad UVA
    Año del Documento
    2018
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    El plexo normativo repercute en la calidad de la educación ya que determina ciertos aspectos de la misma. No recibe la misma educación una persona inscrita en un colegio europeo que otra en uno americano. A su vez, dentro del mismo país, varía en función de la legislación por la que se rige el centro. Es decir, la legislación cada vez se vuelve más concreta adaptándose al contexto. La instrucción en legislación educativa constituye uno de los pilares básicos del Grado en Educación Infantil. La importancia de su estudio reside en que su desconocimiento puede acarrear graves problemas en la práctica docente. Además, los distintos gobiernos aprovechan este marco teórico común para establecer los valores que desean transmitir a su sociedad.
     
    The regulatory plexus affects the quality of education by determining certain aspects of it. A person enrolled in a European school does not receive the same education as a person enrolled in an American school. In turn, within the same country, it varies according to the legislation governing the centre. That is to say, legislation is becoming more and more concrete by adapting itself to the context. Instruction in educational legislation is one of the basic pillars of the Bachelor's Degree in Early Childhood Education. The importance of its study lies in the fact that its lack of knowledge can lead to serious problems in the teaching practice. In addition, different governments take advantage of this common theoretical framework to establish the values they wish to transmit to their society
    Materias (normalizadas)
    Educación - Derecho - España - Legislación
    Educación - Derecho - Italia - Legislación
    Palabras Clave
    Educación Infantil
    Legislación
    España
    Italia
    Unión Europea
    Sistema educativo
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/32855
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30969]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-L2193.pdf
    Tamaño:
    379.5Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10