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    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/32897

    Título
    Modeling and Integrating Flight-related Data for the Improvement of Airport Operations
    Autor
    García Miranda, Iván
    Director o Tutor
    Bregón Bregón, AníbalAutoridad UVA
    Martínez Prieto, Miguel AngelAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Escuela Técnica Superior de Ingenieros de TelecomunicaciónAutoridad UVA
    Año del Documento
    2018
    Titulación
    Máster en Investigación en Tecnologías de la Información y las Comunicaciones
    Resumen
    In this last decade, air transport has become one of the most popular means of transport among the population, due to the reduction in the price and the improvement of airport infrastructures. As a consecuence, the number of daily flights grows in an incessant way. Currently, there are more than 100,000 flights every day that need to be controlled and managed by air traffic management systems. This work examines how Big Data technologies can help in the development of new and more efficient air traffic control systems. The design of a Big Data architecture is proposed following a Data Lake design. This architecture is implemented using the Hadoop distributed processing framework, that will allow us to transform large volumes of data into useful information for air traffic management. We use air navigation surveillance data from multiple providers to obtain a wide coverage that allows us to know the trajectory that aircraft have made since takeoff to landing. These surveillance data are enriched with air control data to generate information of greater value. An evaluation of the generated data is made and a comparison that allows us to affirm that, the use of multiple surveillance information providers allows reconstructing more complete flown trajectories. Therefore, the trajectories obtained through the use of multiple providers will provide more information to the air control systems.
    Palabras Clave
    Big Data
    Data lake
    Hadoop
    ADS-B
    Departamento
    Departamento de Informática (Arquitectura y Tecnología de Computadores, Ciencias de la Computación e Inteligencia Artificial, Lenguajes y Sistemas Informáticos)
    Departamento de Informática (Arquitectura y Tecnología de Computadores, Ciencias de la Computación e Inteligencia Artificial, Lenguajes y Sistemas Informáticos)
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/32897
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7034]
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    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    TFM-G933.pdf
    Tamaño:
    96.34Kb
    Formato:
    Adobe PDF
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    Universidad de Valladolid

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