• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/33048

    Título
    Un acercamiento al estudio de la historia contemporánea de España: la Segunda República
    Autor
    Castaño Verdejo, Eduardo
    Director o Tutor
    León Guerrero, María MontserratAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de PalenciaAutoridad UVA
    Año del Documento
    2018
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    A continuación vamos a ver en este Trabajo Fin de Grado una propuesta de intervención, con el apoyo de la metodología del Aprendizaje Basado en Proyectos (ABP), en el cual el alumnado aprenderá los conceptos básicos de la Segunda República Española. Para ello, utilizaremos el contexto de un colegio de Palencia de sexto curso de Primaria con el que desarrollaremos dicha propuesta.
     
    During this paper for the end of my degree, we will see an intervention proposal, with the support of the Project Based Learning methodology (ABP), where the students learn the basic concepts of the Second Spanish Republic. For this, we will use the context of a sixth grade Primary School where we will develop this proposal.
    Materias (normalizadas)
    Historia - Estudio y enseñanza (Primaria)
    España - Historia - 1931-1939 (República)
    Palabras Clave
    Aprendizaje basado en proyectos
    Tiempo histórico
    Project Based Learning
    Historical time
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/33048
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30946]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-L2212.pdf
    Tamaño:
    1.365Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10