• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/33538

    Título
    Propuesta de aula en Educación Infantil desarrollada en lengua materna y lengua extranjera (español e inglés)
    Autor
    Legido Peña, Silvia
    Director o Tutor
    Díez González, Ana IsabelAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de PalenciaAutoridad UVA
    Año del Documento
    2018
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    El desarrollo del presente trabajo se basa en la propuesta de un proyecto de aula en educación infantil, con el principal objetivo de unir en un aprendizaje globalizado, la lengua materna del alumnado, en este caso la lengua castellana, y una lengua extranjera, la lengua inglesa. Se pretende llevar a cabo el proceso de enseñanza-aprendizaje teniendo en cuenta la metodología AICLE (El Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras). A través del proyecto educativo que se desarrolla en este trabajo, el alumnado logrará cumplir con las competencias básicas del currículo de educación infantil al mismo tiempo que aprende inglés de una manera divertida y motivadora.
     
    The development of this work is based on the proposal of a classroom project in early childhood education, with the main objective of uniting in a globalized learning, the mother tongue of the students, in this case the Spanish language, and a foreign language, the English language. It is intended to carry out the teaching-learning process taking into account the CLIL methodology (Content and Language Integrated Learning). Through the educational project developed in this work, students will achieve the basic competences of the early childhood education curriculum while learning English in a fun and motivating way.
    Materias (normalizadas)
    Enseñanza bilingüe
    Palabras Clave
    Aprendizaje globalizado
    Lengua inglesa
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/33538
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30971]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-L2186.pdf
    Tamaño:
    1.581Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10