• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Stöbern

    Gesamter BestandBereicheErscheinungsdatumAutorenSchlagwortenTiteln

    Mein Benutzerkonto

    Einloggen

    Statistik

    Benutzungsstatistik

    Compartir

    Dokumentanzeige 
    •   UVaDOC Startseite
    • STUDIENABSCHLUSSARBEITEN
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • Dokumentanzeige
    •   UVaDOC Startseite
    • STUDIENABSCHLUSSARBEITEN
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • Dokumentanzeige
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/33646

    Título
    English Teaching in Spain: a Comparison with Sweden
    Autor
    Sánchez Miguel, Lucía
    Director o Tutor
    López Arroyo, María BelénAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2018
    Titulación
    Grado en Estudios Ingleses
    Zusammenfassung
    The importance that the English language has acquired in the present society is indubitable as to the extent that it represents the channel for any international communication. The analysis of the English language methodology in Spain may reveal a series of weaknesses in terms of its efficiency since the result of the Spaniards’ learning process is below the European average. Consequently, this paper aims at analyzing the evolution of the English teaching methodologies in Spain and at making a critical comparison with the ones applied in Sweden taking the Common European Framework of Reference (CEFR) as the starting point. The results show the strengths and weaknesses of the current English teaching methodologies in Spain and in Sweden.
     
    La importancia de la lengua inglesa en la sociedad actual es indudable hasta el punto de haberse convertido en el canal para cualquier tipo de comunicación internacional. El análisis de la metodología de la lengua inglesa en España parece poner en evidencia una serie de carencias en cuanto a su efectividad ya que los resultados del aprendizaje de los alumnos españoles están por debajo de la media europea. Por consiguiente, este trabajo pretende analizar la evolución en los métodos de enseñanza de la lengua inglesa en España y realizar una comparación crítica con los aplicados en Suecia tomando como punto de partida el Marco Común Europeo de Referencia para los Idiomas (MCER). Los resultados muestran las fortalezas y debilidades de la metodología actual de enseñanza del inglés en España y en Suecia.
    Palabras Clave
    CEFR
    English teaching methodology
    description and comparison Spain-Sweden
    solutions
    MCER
    Inglés (Lengua) - Métodos de enseñanza
    Descripción y comparación España-Suecia
    Departamento
    Departamento de Filología Inglesa
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/33646
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • Trabajos Fin de Grado UVa [31257]
    Zur Langanzeige
    Dateien zu dieser Ressource
    Nombre:
    TFG_F_2018_56.pdf
    Tamaño:
    488.6Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Öffnen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalSolange nicht anders angezeigt, wird die Lizenz wie folgt beschrieben: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10