• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/34028

    Título
    La importancia de las familias en la educación infantil (1990-2018)
    Autor
    González Marcos, Sonia
    Director o Tutor
    Prado Moura, Ángel deAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de PalenciaAutoridad UVA
    Año del Documento
    2018
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    Este Trabajo de Fin de Grado tiene como principal objetivo profundizar en la importancia de la participación de las familias en el contexto escolar en la etapa de educación infantil. Está dividido en tres partes. En primer lugar, se sintetiza la evolución histórica de la colaboración de las familias dentro del marco legislativo español. Después, se realiza un estudio de un centro concreto para conocer su situación en cuanto a la participacion se refiere, y por último, se plantea una propuesta para mejorar la comunicación entre los dos principales agentes educativos: la familia y la escuela.
     
    The main objective of this Final Project is to focus in the importance of participation of families in the school context in the stage of Early Childhood Education. It is divided into three parts. First, it is summarized the historical evolution of the collaboration of families in the Spanish educational legislation. Then, it is made a study of a particular centre to know their situation as far as the participation. And finally, it is suggested a proposal to improve communication between the two main educational agents: the family and the school.
    Materias (normalizadas)
    Educación en Familia
    Preescolar-Estudio y enseñanza
    Palabras Clave
    Participación
    Comunicación
    Familia
    Escuela
    Cooperación
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/34028
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30971]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-L2285.pdf
    Tamaño:
    1.180Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10