• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/34123

    Título
    Talleres para el desarrollo del lenguaje oral: una propuesta para un aula de Educación Infantil
    Autor
    Miguel Mateo, Iván de
    Director o Tutor
    Blasco Quílez, María TeresaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2018
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    El presente trabajo Fin de Grado tiene como finalidad demostrar la importancia que tiene el desarrollo del lenguaje oral desde los primeros años de vida. La escuela es uno de los contextos que más influyen en el niño, de manera que es necesario garantizar situaciones en las que se estimule la comunicación e interacción con los demás. En este contexto, se aborda una metodología específica como son los talleres y se profundiza en aquellas características, procedimientos y beneficios que ofrecen para el proceso de enseñanza/aprendizaje. Bajo este marco de referencia, se propone un formato de taller, con diferentes sesiones para ayudar al alumnado de Educación Infantil de un aula concreta, en el desarrollo de su lenguaje oral. Se parte de sus centros de interés y teniendo en cuenta sus necesidades individuales.
     
    The aim of the present dissertation is to demonstrate the importance of the development of the spoken language from the childhood years. The school is one of the contexts which more influence the child, so it is necessary to ensure situations in which you can stimulate communication and interaction with others. In this context, it deals with a specific methodology as workshops and it goes deeply in those characteristics, procedures and benefits that offer to the teaching-learning process. From this reference framework, the intention of this research is to propose a workshop with different sessions to aid the students of pre-school Education from a specific area in the development of spoken language. It has been assumed from their interests and taking into account their individual necessities.
    Palabras Clave
    Desarrollo del lenguaje oral
    Taller
    Educación Infantil
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/34123
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [31012]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G3479.pdf
    Tamaño:
    1.631Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10