• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/34904

    Título
    Content and language integrated learning in Physical Education
    Autor
    Ibáñez del Hoyo, Virginia
    Director o Tutor
    Martínez Álvarez, LucioAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de PalenciaAutoridad UVA
    Año del Documento
    2019
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    Este Proyecto Fin de Grado está dirigido a profesores de educación física que tienen la competencia lingüística para dar las clases en inglés, pero pueden necesitar algo de apoyo en cuanto a metodología bilingüe. Para ayudar a los futuros maestros de educación física bilingüe, a lo largo de este trabajo, presentaremos los fundamentos teóricos del bilingüismo; Primero se enumerará el marco legal, reuniendo las diferentes leyes que deben tenerse en cuenta. Después, nos centraremos en Aprendizaje Integrado de Contenido y Lengua Extranjera (AICLE) y otras metodologías apropiadas para proyectos bilingües, centrándonos en el área de educación física. Finalmente, pasaremos de la teoría a la práctica, ofreciendo un proyecto de inglés interdisciplinar, para trabajar con todas las diferentes áreas del currículo a través del mismo tema, los Juegos Olímpicos.
     
    The Degree Final Project is aimed at PE teachers who have the Linguistic Competence to teach the lessons in English, but may need some support when dealing with bilingual methodology, so we do not fall into the trap of just translating the Didactic Units into English. In order to help future Bilingual PE teachers, throughout this essay, we will introduce the theoretical foundations of Bilingualism; first the legal framework will be listed, to gather all the different laws that must be taken into account. After that, we will focus on Content and Language Integrated Learning (CLIL) and other appropriate methodologies for bilingual projects, focusing on PE lessons. Finally we will move from theory to practice, offering an interdisciplinary English project, to work with all the different areas of the curriculum through the same topic, the Olympic Games.
    Materias (normalizadas)
    Educación física
    Inglés (Lengua) -- Estudio y enseñanza
    Palabras Clave
    Bilingües
    Educación
    Contenido
    Lenguaje
    Integrado
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/34904
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30971]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-L2298.pdf
    Tamaño:
    1.718Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10