• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/37966

    Título
    La importancia de la Educación Social ante el ciberbullying
    Autor
    Carrancio Pescador, Sofía
    Director o Tutor
    Gutiérrez Pequeño, José MiguelAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de PalenciaAutoridad UVA
    Año del Documento
    2019
    Titulación
    Grado en Educación Social
    Abstract
    El ciberbullying es un problema muy vigente en la sociedad actual que se manifiesta principalmente como una forma de violencia entre iguales. Dicho problema se ve favorecido por la escasa educación entre los jóvenes y responde a un mal uso de las nuevas tecnologías de la información y la comunicación. El objetivo de este Trabajo de Fin de Grado es dar visibilidad a esta problemática que afecta a toda la sociedad y, para ello, planteo una propuesta de intervención que desde la Educación Social logre mejorar la convivencia entre iguales y orientar a los padres, los menores y los profesionales del ámbito educativo para finalmente reducir o aliviar en la medida de lo posible esta candente cuestión.
     
    Ciberbullying is an existing problem in today´s society that manifests mainly as a form of peer violence. Such a problem is fostered by the scarce education among young people and responds to a misuse of the new Information and Communication Technologies. The aim of this End of Degree work is to give visibility to this issue that affects the entire society. To do so, I pose an intervention proposal in the field of Social Education. This proposal is intended to improve peer coexistence and to guide parents, minors and professionals in the educational field to eventually reduce or alleviate this burning question as far as possible.
    Materias (normalizadas)
    Acoso escolar - Prevención
    Palabras Clave
    Tecnologías de la Información
    Jóvenes
    Prevención
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/37966
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30977]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-L2404.pdf
    Tamaño:
    1.446Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10