• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/38037

    Título
    Trabajo de la capacidad física básica de resistencia en 6º de Educación Primaria
    Autor
    Vicario Gómez, Noelia
    Director o Tutor
    Arroyo Pinto, HugoAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de PalenciaAutoridad UVA
    Año del Documento
    2019
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    En este trabajo se pretenden mostrar las capacidades más importantes que debe tener un profesor de Educación Física para trabajar la resistencia en Educación Primaria. Para ello, se han recogido varios estudios y autores especialistas en el tema que muestran la manera de trabajar la resistencia con escolares. También se ha elaborado una Unidad Didáctica para desempeñar en sexto de Educación Primaria, acompañada de sus respectivos análisis y conclusiones
     
    This paper is designed to provide a didactic unit for Primary Education where students will be able to increase their knowledge about body’s resistance, as well as new ways to improve it. Considering this purpose, it is essential to undertake a full analysis of the capabilities that teachers should achieve in order to develop an effective and interactive Physical Education lesson. Secondly, this document includes many examples of academic evidence from experts in the subject to support this paper by analysing different ways to work on resistance at schools. This academic paper ends up with a section dedicated to analysing the suggested didactic unit, the conclusions drawn from this study and the bibliography used to support it
    Materias Unesco
    5802.04 Niveles y Temas de Educación
    Palabras Clave
    Capacidades físicas
    Educación Primaria
    Educación Física
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/38037
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30971]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-L2505.pdf
    Tamaño:
    1.187Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10