• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/38474

    Título
    Enseñanza y aprendizaje de la probabilidad en Bachillerato
    Autor
    Asensio Mucientes, Miguel
    Director o Tutor
    Conde del Río, DavidAutoridad UVA
    González Fernández, Cesáreo JesúsAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de CienciasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2019
    Titulación
    Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
    Abstract
    Este Trabajo fin de Máster tiene como objetivo la enseñanza de la probabilidad en Educación secundaria obligatoria y Bachillerato. Para ello se hará un análisis de los principales errores o sesgos cometidos por nuestra intuición a la hora de calcular probabilidades, de tal manera que podamos mejorar la enseñanza de la probabilidad, ilustrando al alumnado del peligro de fiarse de la intuición. Se incluye una propuesta de mejora para la mejor comprensión por parte del alumnado, que incluye el manejo de software estadístico, como Statgraphics.
     
    This Master's Thesis aims to teach probability in Compulsory Secondary Education and Baccalaureate. To this end, an analysis of the main errors or biases made by our intuition when calculating probabilities will be made, in such a way that we can improve the teaching of probability, showing to students the danger of trusting intuition. It is included a proposal for improvement for better understanding by students, which includes the use of statistical software, such as Statgraphics or Geogebra.
    Palabras Clave
    Heurística
    Intuición
    Aleatorio
    Regresión a la media
    Departamento
    Departamento de Estadística e Investigación Operativa
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/38474
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7034]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFM-G987.pdf
    Tamaño:
    2.202Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10